W tym odcinku będzie nieco inaczej, pokaże jak zagrać akordy gitarowe charakterystyczne dla bluesa.

Bardzo lubię bluesowe klimaty, dlatego tym razem bez żadnych tytułów, nazw wykonawców. W wideo na końcu tego wpisu możesz zobaczyć 12 taktowy schemat bluesa, gdzie wykorzystuję akordy gitarowe. Tak naprawdę – takiego bluesa można zagrać na conajmniej kilka sposobów. Jest to na tyle charakterystyczny rodzaj muzyki, że bardzo często występują w nim różnego rodzaju improwizację. Oprócz gry akordowej można także użyć charakterystyczne riffy gitarowe, co pokazuję w osobnym wideo. Jest tutaj szeroka droga do popisu dla gitarzystów solowych. My w tym miejscu skupimy się na akompaniamencie akordami.

Będzie to schemat bluesa w tonacji Edur. Tak jak wspominałem wcześniej – dwanaście taktów. Przygotowałem dla Ciebie wideo z podkładem rytmicznym, gdzie zobaczysz dokładnie jaki jest podział, jakie akordy gitarowe po kolei zagrać.

 

Jak zagrać bluesa i dlaczego warto
znać podstawowe akordy gitarowe ?

 

Otóż okazuję się, że w bluesie każdy gitarzysta ma swoje miejsce. Ważne jest porządne solo, bardzo często blues kojarzony jest z typowymi riffami. Ale nie mniej ważny jest akompaniament, który można zagrać wykorzystując właśnie akordy gitarowe.

Dlatego jeszcze raz zachęcam, kto jeszcze nie przyłożył się do tematu, żeby za pomocą ćwiczeń, trenując układ palców opanować jednak na początek wszelkie podstawy. Jest to niesamowicie przydatne, kiedy z czasem zabieramy się za coraz bardziej rozbudowane utwory. Zaczynamy grać coraz to bardziej znane kawałki gitarowe.

Jednym słowem – masz opanowane i znasz akordy gitarowe – zagrasz właściwie wszystko :)

 

A teraz już nie przedłużając wracamy do naszego bluesa – akordy gitarowe masz w wideo poniżej:

 

 

LINK DO SCHEMATU BLUESA w PDF